20 Temmuz 2017

Harika Bir Atıştırmalık Olan Enerji Topları


Kahvenin yanında lokum, çikolata tüketenlerdenseniz az sonra paylaşacağım enerji topu tarifi tam sizlik. Böylelikle hem tatlı keyfinizden ödün vermeyeceksiniz hem de sağlıklı bir atıştırmalık yemiş olacaksınız.
Bugün şekeri arkamda bırakalı 18 gün oluyor. Benim gibi her gün çikolata ve dondurma yiyen biri için biraz sancılı geçmesi normal. Lakin ne demişler demokraside çareler tükenmez. Ne yapsam, ne etsem bu boşluğu doldursam derken; aklıma arkadaşımın geçen gün bisiklet gezisi sırasında ikram ettiği enerji topu geldi. Hemen kolları sıvadım ve araştırmalara başladım. Herkes gibi google amcaya "Enerji topu nasıl yapılır?" diye sordum. Sağolsun saniyeler içinde birçok seçenek çıkardı karşıma. Ben de okuduğum tariflerden ilham alarak kendi enerji toplarımı yaptım.
Yapımı 15 dakika olan, basit, erkek, kadın demeden herkesin yapabileceği bir tarif için kalemi kağıdı hazırlayın bakalım.

8 Adet Enerji Topu İçin Malzemeler :



  • Blender. En önemlisi bu. Bu yoksa yapmak imkansız. 
  • 6 adet hurma 
  • 1su bardağı ceviz içi
  • 2 tane kuru kayısı
  • 6 yemek kaşığı yulaf ezmesi 
  • 1 tatlı kaşığı bal 
  • 1 tatlı kaşığı süt
  • 4-5 tane kavrulmamış fındık (isteğe bağlı)
  • 4-5 tane kavrulmamış badem (isteğe bağlı) 
  • Süslemek için 1 yemek kaşığı kakao ve hindistan cevizi

Yapılışı :


  • Hurmanın çekirdeklerini çıkartın.
  • Hurmayı, ceviz içini, kayısıyı, yulaf ezmesini, balı, sütü, fındığı ve bademi blender ile iyice karıştırın. Toplanması zor bir hamur kıvamını alıyor.
  • Karışımı kolay yoğurabileceğiniz kaba boşaltın.
  • Elinizi biraz ıslatarak karışımdan küçük parçalar alıp top haline getirin. 
  • Hazırladığınız topları damak zevkinize göre ister kakao ile ister hindistan cevizi ile kaplayın.
  • Lezzetine lezzet katmak için yaklaşık 30 dakika buzdolabında bekletin. 


Harika olmasının yanı sıra oldukça sağlıklı olan enerji toplarınız hazır.
Afiyet olsun.

✄----------------------------------------------------------------------
Paylaş:

12 yorum :

  1. Sabah kahvaltısı niyetine, bir de dağ yürüyüşü yaparken enerji verici. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Uzun yürüyüşlerde molada bir tane yenmesi tavsiye edilir :)

      Sil
  2. Şu an yapmaya üşendim :D Olsada yesekkkk <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında o kadar kolay ki hazırlaması. Yakın olsaydık benimkileri paylaşırdım sizinle.

      Sil
  3. Harika gorunuyorlar.Tadlarinin da goruntuleri gibi olduguna eminim🌸elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yaptım diye söylemiyorum, gerçekten nefis olmuşlardı. :) Teşekkür ederim.

      Sil
  4. Kan sekerimiz düştüğünde atıştırmalik bulundurmak lazım. Tarif için teşekkürler eşime soyluyeyimde yapsın 😏😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhammet bey aslında yapılışı çok kolay. Siz de yapabilirsiniz :) Hem eşinize de tatlı bir sürpriz olur :)

      Sil
  5. 18 geride kaldı ise çoğu gitti azı kaldı demektir, sonunda katkı maddeli hele glikoz şekerli yiyecekleri beden kabul etmiyor. Hurma ne güzel nimet, bu tarifi farklı bir şekilde ben de yapmıştım. Sağlıklı, leziz ama hepsini bitirmek istiyor insan. Şekersiz ya da az şekerli yeni lezzetler keşfetmek çok keyifli. Sağlıkla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet neredeyse 2 ay olacak ben oldukça alıştım bu duruma. Hurmayı canım çok fazla tatlı istediği zamanlarda da tüketiyorum. Oldukça başarılı bir atıştırmalık.

      Sil
  6. Really very simple to prepare, and most importantly, very tasty and healthy.

    YanıtlaSil

*Bloglar yorumla beslenir. Yorumlarınızı eksik etmeyin.
*Lütfen yalnızca yazı ile ilgili yorumlar yazın. Link bırakıp kaçmayın.
*Yazının konusu dışında sormak veya iletmek istediğiniz bir şey varsa İletişim formunu kullanın.
Sevgiler.

Fotoğrafım
Mam na imię Yasemin. Jestem z Turcji. Mieszkam w Stambule, a teraz w Krakowie. Mówię po turecku i angielsku znam też trochę po polsku. Z zawodu ksiegowa. Moje ulubione słowa oczywiście :) Interesuję się literaturą i sportem. Lubię kawę. Uwielbiam mój rower.